۱۳۹۲ شهریور ۱۶, شنبه

یورش سازمانیافته به مهاجران افغانی اقدامی ضد بشری و محکوم است



یکشنبه 17 شهریور
یورش سازمانیافته به مهاجران افغانی اقدامی ضد بشری و محکوم است
زینت میرهاشمی
جمهوری اسلامی با یورش به مهاجران افغانی می خواهد بخشی از بار بحران و نابسامانیهای اجتماعی و اقتصادی را بر دوش کارگران و مهاجران افغانی بگذارد. بر همین منظر کنسولگری رژیم ولایت فقیه در افغانستان برای چندمین بار مورد خشم و نفرت مردم افغانستان قرار گرفت و به آتش کشیده شد.
مهاجران افغانی هر چند گاه زیر یورش بی رحمانه رژیم ایران قرار می گیرند. بر اساس اخبار منتشر شده در رسانه ها، کنسولگری جمهوری اسلامی در هرات، در روز شنبه 16 شهریور، به دلیل چپاول پول مردم جهت دادن ویزا برای کار، مورد خشم مردم تظاهر کننده قرار گرفت. در رویارویی ماموران محافظ کنسولگری با مردم خشمگین، یک نفر از تظاهرکنندگان جان خود را از دست داد. تظاهر کنندگان به عدم برگشت پول جهت ضمانت برای اخذ ویزای کار در ایران که توسط سفارت از آنان گرفته شده، اعتراض داشتند. جمهوری اسلامی در قبال این باج گیری، جوانان و کارگران افغانی در ایران را مورد ظلم و جنایت قرار می دهد. بسیاری از آنان در سیاهچالهای رژیم اعدام و تیر باران می شوند. مردم افغانستان بارها به اعدام جوانان افغانی در زندانهای رژیم ایران اعتراض کرده و صدایشان تاکنون به جایی نرسیده است.
بر اساس خبر منتشر شده از طرف فعالان حقوق بشر و دموکراسی در ایران، مزدوران واحد مرصاد سپاه پاسداران، روز پنجشنبه 13 شهریور، به محله شیر آباد در شهر زاهدان یورش برده و خانواده های افغانی را مورد آزار و اذیت قرار دادند. مزدوران رژیم با غارت اموال ساکنان این محل، مهاجران افغانی را آواره مناطق مرزی کردند. بر اساس اخبار پخش شده، هموطنان بلوچ هم در این یورشهای وحشیانه از آزار و اذیت در امان نماندند.
آزار و اذیت مردم محروم مناطق مرزی توسط مزدوران رژیم تبدیل به امری روزانه شده است. مردم محروم و تنگدست این مناطق با گلوله های جمهوری اسلامی در نوار مرزی به قتل می رسند. مردم بلوچستان و روحانیون اهل سنت به طور مرتب مورد آزار و جنایت رژیم قرار دارند. آخرین جنایت رژیم در این منطقه، حمله مسلحانه به خانه مسکونی روحانی اهل سنت به نام مولوی عبدالجلیل رسول زایی و زخمی کردن و ربودن وی می باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر