۱۳۹۲ آذر ۳۰, شنبه

احمدی نژاد به دستور چه کسی مین کار گذاشت؟



یکشنبه اول دی
احمدی نژاد به دستور چه کسی مین کار گذاشت؟
زینت میرهاشمی
پایوران رژیم در برابر شرایط فاجعه بار و بحران اقتصادی، سیاستهای احمدی نژاد و تحریمها را بهانه می کنند. اگر چه این هر دو از پارامترهای مهم در گسترش بحران در ابعاد کنونی هستند، اما مسئولیت اصلی بحران اقتصادی کنونی در اساس نه به تحریمها بر می گردد و نه به سیاستهای احمدی نژاد. علت اصلی و پایه ای بحران اقتصادی موجودیت خود رژیم و در راس آن ولی فقیه است. تحریمها باعث فشار مالی بر حکومت شد، اما این پارامتر اصلی به خصوص در زندگی مردم نبود. زیرا مردم ایران از ابتدا مورد تحریم حکومت بودند.
ایجاد اقتصاد شبه دولتی، واگذاری شرکتهای دولتی با عنوان خصوصی سازی به آقازاده ها بدون گذراندن مراحل رقابتی، گسترش باندهای رانت خوار و برادران قاچاقچی، جراحی بی دنده و ترمز اقتصاد با عنوان «هدفمندی یارانه ها» و در حقیقت حذف یارانه ها و ... همه اینها با تایید ولی فقیه انجام شده است. مینهای کار گذاشته شده در اقتصاد توسط احمدی نژاد که مشاور حسن روحانی به آن می پردازد، با حمایت کامل ولی فقیه جاسازی شده است. احمدی نژاد با تایید ولی فقیه با حذف یارانه ها، رسالت اجرای اوامر صندوق بین المللی پول و سازمان جهانی تجارت را به عهده گرفت و حسن روحانی رسالت حذف پرداخت ناچیز یارانه ها بدون بازگشت دادن قیمتها به قبل از اجرای طرح «هدفمندی یارانه ها» را بر عهده خواهد گرفت و حسن روحانی اگر بتواند اوامر این دو سازمان بین المللی برای استثمار بیشتر مردم را بهتر انجام خواهد داد.
مشاور روحانی روز شنبه 30 آذر سمت گیری دولت احمدی نژاد را رفتن به «سمت دولت قاجاری» دانست و برخی از سیاستهای اجرایی احمدی نژاد را مانند «مین گذاری در اداره کشور» تعریف کرد. وی گفت:«برخی از مینها کشف شد، برخی هم در آستانه انفجار است و فقط کافی است که پایمان را از روی آن برداریم».
وی پرداخت یارانه ها و مسکن مهر را از جمله مینهای کار گذاشته شده دانست و گفت:«در موضوع یارانه ها پای ما الان روی مین است نه می توانیم ادامه دهیم و نه می توانیم قطع کنیم آیا به مردم می توان گفت که اشتباه شده؟مسکن مهر هم همین طور است».
مشاور روحانی گفت که «برخی از مینها کشف شد، برخی هم در آستانه انفجار است و فقط کافی که پایمان را از روی آن برداریم»
نگاهی به بودجه پیشنهادی حسن روحانی و افزایش نامتناسب هزینه های بخشهای نظامی جمهوری اسلامی نسبت به دوران احمدی نژاد و کاهش بخشهایی مانند عمران، نشان می دهند که مینهای کشف شده به ضرر مردم منفجر خواهند شد.
اگر مشاور حسن روحانی به دنبال حقیقت «مین» ها است باید به صراحت اعلام کند که برآمد احمدی نژاد از جانب خامنه ای صورت گرفته و ولی فقیه برای کاشتن همین «مین» ها آنگونه با شدت و حدت از احمدی نژاد حمایت می کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر