۱۳۹۲ تیر ۳۰, یکشنبه

تعامل با جهان از نوع ولی فقیه

 


دوشنبه 31 تیر
تعامل با جهان از نوع ولی فقیه
زینت میرهاشمی
در حالی که جانشین شدن روحانی به جای احمدی نژاد به خوش انگاری در باره حل بحران اتمی در میان سیاستمداران آمریکا و کشورهای 5 به اضافه یک دامن زده شده، ولی فقیه بار دیگر بر ادامه سیاست تاکنونی تاکید ورزید. خامنه ای روز یکشنبه 30 تیر در سخن پراکنی خود تعامل با دنیا را تعریف کرد.
تعریف ولی فقیه از تعامل با دنیا بیان واقعی سیاست مذاکره برای خریدن وقت، مذاکره برای مذاکره و استفاده از فرصتها برای به دست آوردن زمان جهت پیشبرد سیاستهای ماجراجویانه اتمی اش است.
خامنه ای ضمن تاکید بر ادامه راه گفت:«در تعامل با دنیا، هنر این است که بتوانید راه خود را ادامه دهید بدون آن که طرف مقابل بتواند مانع حرکت شما بشود و اگر تعامل با دنیا منجر به برگشت از مسیر شود، یک خسارت است.» بر اساس حرف خامنه ای دنیا باید در برابر سیاستهای مخرب و جنگجویانه رزیم در منطقه سر تسلیم فرو آورد و حتا مانع ساختن سلاح اتمی رژیم نشود. این نوع تعامل یعنی ادامه همان سیاست بحران آفرینی در منطقه است که خامنه ای تمایل دارد روحانی آن را در پیش گیرد. بحران اتمی و رابطه رژیم با آژانس همچنان یکی از چالشهای مهم و روز میز کشورهای 5 به اضافه یک با رژیم در روزهای آتی خواهد بود. شرایط دنیا آن چنان بر وفق مراد نیست که تعامل به سبک او همچنان روابط با جهان را رقم بزند.
فراسوی خبر ... نقل از سایتهای جنگ خبر و ایران نبرد ...دوشنبه 31 تیر... زینت میرهاشمی
http://www.jonge-khabar.com/news/articled.php?id=3018

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر