۱۳۹۲ مرداد ۵, شنبه

حماسه اقتصادی در تولید مداد و پاک کن



یکشنبه 6 مرداد
حماسه اقتصادی در تولید مداد و پاک کن
زینت میرهاشمی
گزارش رئیس اتحادیه فروشندگان نوشت افزار در رابطه با واردات نوشت افزار پوچی آمارهای مربوط به پیشرفتهای اقتصادی را صحه گذاشت. در سال حماسه اقتصادی از میان نوشت افزارها فقط مداد و پاک کن در ایران تولید می شود.
رئیس اتحادیه نوشت افزار و لوازم مهندسی روز شنبه 5 مرداد اعلام کرد «در حال حاضر 80 درصد نوشت افزارها اعم از انواع خودکار و ماژیک وارداتی است و تنها مداد و پاک کن در داخل تولید می شود». (ایلنا 5 مرداد)
بازگشایی مدارس و تهیه نوشت افزار علاوه بر شهریه هایی که بدون نام شهریه دریافت می شود یکی از مشکلات خانواده های پرجمعیت و مزد بگیر است. بر اساس داده های آماری مشکلات اقتصادی یکی از دلایل پایه ای در ترک تحصیل دانش آموزان است. بالا رفتن قیمت نوشت افزارها با توجه به بالارفتن قیمت ارز به ادامه تحصیل دانش آموزان آسیب وارد می کند. رئیس اتحادیه فروشندگان نوشت افزار از افزایش 10درصدی قیمت نوشت افزار خبر داده و گفت:«خودکار وارداتی که سال گذشته 370 تومان به فروش می رسید امسال به 450 تومان رسیده است».
آمار 80 درصدی واردات نوشت افزار گوشه ای از وضعیت نابسامان تولیدات داخلی و حجم بالای واردات را نشان می دهد. وضعیتی نابسامان که ولی فقیه آن را جزو پیشرفتهای دولت احمدی نژاد در آخرین دیدار با وی به حساب آورد و از آن دفاع کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر