۱۳۹۲ شهریور ۹, شنبه

افزایش قیمت حاملهای انرژی همراه با فقر بیشتر



یکشنبه 10 شهریور
افزایش قیمت حاملهای انرژی همراه با فقر بیشتر
زینت میرهاشمی
روز شنبه 9 شهریور معاون اول حسن روحانی هدفمندی یارانه ها را یکی از چالشهای پیش روی دولت روحانی دانست. وی پرداخت یارانه ها را با توجه به کسری بودجه دولت، یکی از مشکلاتی مطرح کرد که برای آن باید «راهکارهایی» پیدا شود. این راهکارها چیست و هزینه اجرایی آن بر دوش چه قشر از مردم قرار می گیرد؟
چاقوی جراحی اقتصادی احمدی نژاد مبنی بر حذف یارانه ها آنچنان زخمی بر اقتصاد ایران بر جای گذاشت که پایوران رژیم از این بحران ناله می کنند. آنها رشد اقتصادی در این دوره را منفی ارزیابی کرده و از ویرانه اقتصادی برجا مانده از دولت احمدی نژاد شکایت می کنند. در حالی که همگان می دانند که این اقتصاد ویرانه مورد تایید ولی فقیه قرار گرفته و خامنه ای آن را از جمله افتخارات گماشته خود اعلام کرده است.
در قبال واقعی کردن ارزش دستمزد ها با تورم، مقدار ناچیزی تحت عنوان یارانه به بخشی از مردم پرداخت و تعداد گیرندگان یارانه ها هر روز کم تر می شود.
رئیس کمیسیون بودجه افزایش 38 درصدی قیمت حاملهای انرژی به عنوان یکی از راهکارهای کسب درآمد برای جبران کسری بودجه دانست. هدفمند سازی یارانه ها و در حقیقت حذف یارانه ها، به افزایش تورم؛ نقدینگی و قیمت کالاهای اساسی انجامید و در مقابل تبدیل به یک منبع درآمد برای دولت شد. حالا دولت برای پرداخت یارانه بهانه کسری بودجه می آورد.
رئیس کمیسیون بودجه یکی از راهکارهای خود برای مشکل پرداخت یارانه را «حذف دو الی سه دهک بالای جامعه از دریافت نقدی» اعلام کرد. بار هزینه نظامیگری و حرکتهای تروریستی رژیم در منطقه و میلیاردها دلار هزینه حزب الله و نجات دیکتاتوری بشار اسد بر دوش مردم ایران سنگینی می کند.
فراسوی خبر.....نقل از سایت های ایران نبرد و جنگ خبر.......یکشنبه 10 شهریور...زینت میر هاشمی
http://www.jonge-khabar.com/news/articled.php?id=3059

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر