۱۳۹۲ مرداد ۱۳, یکشنبه

کابینه پیشنهادی حسن روحانی و گسترش شکاف در حکومت



دوشنبه 14 مرداد
کابینه پیشنهادی حسن روحانی و گسترش شکاف در حکومت
زینت میرهاشمی
یک روز بعد از حرفهای خامنه ای در مراسم تنفیذ حسن روحانی که همه باندها را به همکاری با دولت جدید دعوت کرد، تعدادی از مجلس نشینان مخالفت خود را با ترکیب کابینه پیشنهادی حسن روحانی نشان دادند.
روز یکشنبه 13 مرداد، حسن روحانی لیست وزرای کابینه خود را به مجلس معرفی کرد. اگر چه تمام وزرای پیشنهادی از کسانی هستند که در نظام جمهوری اسلامی خدمتگزار و در تمامی جنایات آن تاکنون سهیم بوده اند، اما به دلیل وابستگی شان به جناحهای مختلف حکومتی و نزدیکی به مورد غضب قرارگرفتگان ولی فقیه، مساله صلاحیت آنها مورد مشاجره در مجلس قرار خواهند گرفت. بر همین منظر تنش در مجلس بین باندهای وابسته به خامنه ای با حامیان روحانی وارد دور جدیدی خواهد شد.
سخن پراکنی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس انعکاس جدال باندهای حکومتی و گسترش هر چه بیشتر آن در چشم انداز است. علاء الدین بروجردی روز شنبه 12 مرداد قبل از معرفی وزرای روحانی، دو خط قرمز برای موفقیت در کسب رای اعتماد وزرای پیشنهادی در مجلس مشخص کرد. وی این دو خط قرمز را «زاویه دار بودن با رهبری و حضور در فتنه 88» دانست.
ولایت فقیه با سیاست شکست خورده یک دست سازی حکومت، ناتوان تر از هر هنگام در چنبره بحران و شکاف هرم قدرت مواجه خواهد شد. انباشت نارضایتی مردمی با انبوهی از مطالبات مشخص به هراس و ناتوانی ولی فقیه هر چه بیشتر دامن خواهد زد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر